A felhívás e tekintetben a következőek szerint rendelkezik: Az üzleti folyamatinnováció eredménye olyan, egy vagy több üzleti folyamatban bevezetett új vagy jelentősen megújított eljárás, amely lényegesen különbözik a vállalat addigi üzleti folyamatokra vonatkozó eljárásaitól. Folyamatinnovációs tevékenység az üzleti élet bármely területén végezhető. Az üzleti folyamatok körébe soroljuk a gyártáshoz és szolgáltatáshoz közvetlenül kapcsolódó, úgynevezett mag- vagy kulcstevékenységeket, illetve a támogató tevékenységeket, mint amilyen a logisztika, a marketing vagy az adminisztratív tevékenységek. Az üzleti folyamatok kivitelezése belső vagy külső források igénybevételével is történhet. Folyamatinnováció, ha az új vagy megújított eljárás eredménye a hatékonyabb forrásfelhasználás, megbízhatóság, rugalmasság, megfizethetőség, nagyobb kényelem vagy könnyebb használhatóság. A felhívás 8. számú szakmai melléklete példákon keresztül mutatja be az egyes üzleti folyamat innovációs tevékenységeket.
A felhívás alapján az alábbi 4 területen lehet folyamatinnovációra pályázni, amelyek esetében tehát egy eljárást kell újonnan bevezetni vagy jelentősen megújítani:
a) Termelési és/vagy gyártási folyamat innovációs tevékenységek;
A folyamatinnováció a szervezeten belüli új vagy továbbfejlesztett folyamatok, módszerek vagy rendszerek bevezetését jelenti. Célja a hatékonyság, eredményesség és értékteremtés fokozása. A termelési folyamatok innovációja magában foglalhatja a munkaműveletek optimalizálását, a költségek csökkentését és a termelékenység növelését, automatizálást, vagy a digitális megoldások integrálását is. A termelési, gyártási folyamat innovációja lehetőséget ad a termelő vállalatoknak, hogy versenyképesek maradjanak a piacon, és jobban alkalmazkodjanak a változó gazdasági körülményekhez.
b) Marketing és/vagy értékesítési innovációs tevékenységek;
A marketing, illetve az értékesítési folyamatokat érintő innovációs tevékenységek olyan új módszerek és stratégiák bevezetését jelentik, amelyek célja a piaci részesedés növelése, az ügyfélkör bővítése és a márka erősítése. Ide tartoznak még a termékdizájn, csomagolás, promóció, árképzési stratégiák vagy az elosztási módszerek jelentős változásai. A marketing és értékesítési folyamatok innovációja jelentheti olyan új digitális eszközök és technikák integrálását is a vállalat mindennapi működésébe, amelyek javítják a vevőkkel való kapcsolattartást és növelik az értékesítési teljesítményt. A cél, hogy a vállalat versenyelőnyt szerezzen innovatív marketing vagy értékesítési gyakorlatok révén.
c) Logisztikai innovációs tevékenységek;
logisztika hatékonysága jelentős hatással van egy vállalat versenyképességére és eredményességére. A modern logisztikai megoldások alkalmazása révén egy vállalat gyorsabban és pontosabban tudja kiszolgálni ügyfeleit, ami kulcsfontosságú lehet a piaci versenyben. A logisztikai innovációs tevékenységek új vagy jelentősen továbbfejlesztett logisztikai módszerek fejlesztését és bevezetését jelenti a vállalati gyakorlatba. Ezek a tevékenységek a teljes ellátási lánc hatékonyságának és eredményességének javítására irányulnak, beleértve a szállítást, raktározást és disztribúciós folyamatokat. A logisztikai folyamatok innovációja gyorsabb szállítási időket, alacsonyabb költségeket, jobb készletgazdálkodást és magasabb vevői elégedettséget eredményezhetnek. A cél az áruk áramlásának optimalizálása a termeléstől a végső felhasználói
d) Szervezeti innovációs (adminisztratív és menedzsment fejlesztés) tevékenységek, amennyiben a támogatást igénylő éves átlagos statisztikai állományi létszáma a támogatási kérelem benyújtását megelőző lezárt, teljes, üzleti évben minimum 20 fő volt
A szervezeti innovációs tevékenységek célja a vállalati struktúra és működési folyamatok fejlesztése, amelyek a hatékonyság növelését és a munkavállalói elégedettség javítását szolgálják. A szervezeti innovációs tevékenységek új vagy jelentősen továbbfejlesztett szervezeti módszerek mindennapi üzleti gyakorlatba történő bevezetését jelentik. Ide tartozhatnak az új menedzsment módszerek bevezetése, a szervezeti kultúra fejlesztése, valamint az adminisztratív folyamatok egyszerűsítése és digitalizálása. A cél a szervezeti hatékonyság növelése, az adminisztrációs költségek csökkentése, a munkavállalói elégedettség javítása és a folyamatos fejlődés kultúrájának elősegítése.